Nowości technologiczne sięgają każdej gałęzi rynku i zauważyć to możemy zarówno wśród telefonów komórkowych, komputerów osobistych, a także telewizji przemysłowej. Historia telewizji o ograniczonym dostępie ma już ponad kilkadziesiąt lat i wiele już zdążyło się zmienić. Na początku lat 70 powstały systemy magnetowidowe, które zapisywały obraz z kamer na przygotowane kasety, a sporo później kasety zostały zamienione na dyski twarde. Rozpatrując historię telewizji przemysłowej warto zwrócić uwagę na społeczne znaczenie monitoringu w przestrzeni publicznej. W badaniu wykonanym przez Uniwersytet Cambridge (2009r.) naukowcy wykryli korelację między instalacjami telewizji przemysłowej, a przestępczością i przykładowo uruchomienie systemu CCTV na parkingach zmniejszyło przestępczość na tym terenie aż o 51%. Nagrania z telewizji przemysłowej mogą doprowadzić śledczych do sprawców napaści i umożliwić wymierzenie kary. Monitoringi zawitały na dobre w szkołach, miastach, magazynach i domach. Od samego początku działania telewizji przemysłowej zmieniło się jednak już całkiem sporo, jaka jest więc przyszłość telewizji analogowej?
Monitoring analogowy przeszedł sporą drogę od samego początku i cały sprzęt zmienił się bardzo od pierwotnej wersji. Aktualnie kamery telewizji przemysłowej (np. Samusung) działają w bardzo wysokiej rozdzielczości 1000TVL i porównując ich obraz z kamerami wcześniejszymi zauważymy bardzo duży skok jakości. Jednak w tak zwanym międzyczasie pojawił się monitoring cyfrowy, który zmienił oblicze jakości telewizji przemysłowej. Chociaż może nie od razu. Przez co przez bardzo długi czas system analogowy był tą tańszą i bardziej dostępną stroną technologii. Systemy cyfrowe oferowały jakości rzędu FullHD, kiedy analogowy system nadal był w rozdzielczości D1 lub 960H.
Jednak zauważmy coś co nie tak dawno pojawiło się na rynku. Na rynku pojawiły się różne systemy wywodzące się z systemu analogowego. Analog-High-Definition (AHD), HDCVI lub HDTVI – wszystkie te systemy pozwalają na obserwację terenu przynajmniej w jakości HD. W bardzo duży uproszczeniu wcześniej wymienione systemy opierają się na takim samym sposobie działania jak monitoring analogowy. I warto też zauważyć, że są równie łatwe do podłączenia oraz może wykorzystywać też poprowadzone już przewody.
Czy w takim przypadku jest w ogóle dalsza instalacja systemów analogowych? Coraz mniejsza. Aktualnie dostępne systemy analogowe w porównaniu z tymi działającymi 5-10 lat temu stoją na zdecydowanie wyższym poziomie, lecz najlepiej to montować tylko jeżeli nie chcemy zmieniać całego systemu. W szkołach, firmach systemy analogowe coraz częściej są w całości wymieniane na systemy HDCVI w FULLHD. Bardzo podobny trend utrzymuje się w przypadku magazynów, obiektów sakralnych czy chociażby przestrzeni publicznej. Systemy wywodzące się z systemu analogowego oferują już dużo lepszą jakość działania, a w każdym większym obiekcie i tak najlepiej sprawdzi się system IP.
Masz pytania? Chcesz wiedzieć więcej o monitoringu analogowym?
Skontaktuj się z nami:
Te pliki cookie są niezbędne do działania strony i nie można ich wyłączyć. Służą na przykład do utrzymania zawartości koszyka użytkownika. Możesz ustawić przeglądarkę tak, aby blokowała te pliki cookie, ale wtedy strona nie będzie działała poprawnie. Te pliki cookie pozwalają na identyfikację np. osób zalogowanych.
Zawsze aktywne
Analityczne pliki cookie
Te pliki cookie pozwalają liczyć wizyty i źródła ruchu. Dzięki tym plikom wiadomo, które strony są bardziej popularne i w jaki sposób poruszają się odwiedzający stronę. Wszystkie informacje gromadzone przez te pliki cookie są anonimowe.
Reklamowe pliki cookie
Reklamowe pliki cookie mogą być wykorzystywane za pośrednictwem naszej strony przez naszych partnerów reklamowych. Służą do budowania profilu Twoich zainteresowań na podstawie informacji o stronach, które przeglądasz, co obejmuje unikalną identyfikację Twojej przeglądarki i urządzenia końcowego. Jeśli nie zezwolisz na te pliki cookie, nadal będziesz widzieć w przeglądarce podstawowe reklamy, które nie są oparte na Twoich zainteresowaniach.
Nasza strona korzysta z usług Google, takich jak Google Analytics i Google Ads. Aby dowiedzieć się więcej o tym, jak Google wykorzystuje dane z naszej strony, zapoznaj się z polityką prywatności i warunkami Google.
Wysyłanie danych związanych z reklamami
Zgadzam się na wysyłanie danych związanych z reklamami do Google.
Reklamy spersonalizowane Google
Zgadzam się na używanie reklam spersonalizowanych. Reklamy te są dostosowywane do konkretnych preferencji, zachowań i cech użytkownika. Google zbiera dane na temat aktywności użytkownika w internecie, takie jak wyszukiwania, przeglądane strony internetowe, kliknięcia i zakupy online, aby lepiej zrozumieć jego zainteresowania i preferencje.