Monitoring w biurze jest bardzo przydatnym narzędziem w celu obserwacji pracowników wraz z zapewnieniem im odpowiedniego poczucia bezpieczeństwa. Jaki monitoring będzie najlepszy dla danego biura jest tematem otwartym w którym trzeba zwrócić uwagę na wiele aspektów. Wśród rzeczy na które należy zwrócić uwagę przy projektowaniu monitoringu do biura do najważniejszych zaliczymy jakość obrazu, obiektyw kamery, połączenie z urządzeniem rejestrującym oraz ogólnie ujęte “dodatkowe cechy”. Poniższy artykuł przybliża problematykę zakładania systemów monitoringu do biura.
W biurach często strategiczne znaczenie ma stopień rozpoznawalności osób na obiekcie i czas przechowywania zapisanego obrazu na dysku. W kwestii jakości obrazu warto od razu zaznaczyć, że co prawda można używać jeszcze kamer analogowych, jednak oferowany w tym systemie obraz definitywnie odstaje możliwościami od pozostałych, aktualnych technologii. Najpopularniejsze w momencie pisania artykułu - systemy AHD, HDCVI oraz TurboHD bardzo dobrze poradzą sobie w biurze i jej okolicach. Obraz w jakości HD lub lepszej bezpośrednio wpłynie na rozpoznawalność osób na obiekcie, a największe znaczenie ma oczywiście użyta w kamerze technologia i rozdzielczość zapisanego obrazu. Dodatkowo trzeba mieć na uwadze obiektyw zastosowany w kamerze. Bardzo często odpowiednio dobrany obiektyw ma większe znaczenie niż liczba megapikseli kamery (co oczywiście zależne od odległości między kamerą, a obserwowanym punkcie w biurze). Monitoring w biurze bardzo często posiada wymóg dłuższego przetrzymywania obrazu na dysku w celu odtworzenia zajść na obiekcie. Zapis na 7 dni zwykle wystarczy na przeprowadzenie wszystkich potrzebnych czynności - w tym celu należy odpowiednio zaplanować jakość zapisywanego obrazu i pojemności używanych dysków.
Projektując monitoring do biura można wykorzystać istniejącą na obiekcie sieć komputerową - tak długo jak będzie to system IP. Jeżeli posiadamy w biurze gotową sieć, to w takim przypadku najprawdopodobniej posiadamy już potrzebne do działania systemu monitoringu urządzenia. Dzięki takiemu rozwiązaniu ograniczymy dodatkowe koszty i zmniejszymy liczbę prac do wykonania. W tym miejscu należy zaznaczyć, że cały system monitoringu do biura działa przewodowo. Zdecydowanie w tym przypadku odradzamy jakiekolwiek urządzenia bezprzewodowe.
Masz pytania? Chcesz wiedzieć więcej o monitoringu?
Skontaktuj się z nami:
Te pliki cookie są niezbędne do działania strony i nie można ich wyłączyć. Służą na przykład do utrzymania zawartości koszyka użytkownika. Możesz ustawić przeglądarkę tak, aby blokowała te pliki cookie, ale wtedy strona nie będzie działała poprawnie. Te pliki cookie pozwalają na identyfikację np. osób zalogowanych.
Zawsze aktywne
Analityczne pliki cookie
Te pliki cookie pozwalają liczyć wizyty i źródła ruchu. Dzięki tym plikom wiadomo, które strony są bardziej popularne i w jaki sposób poruszają się odwiedzający stronę. Wszystkie informacje gromadzone przez te pliki cookie są anonimowe.
Reklamowe pliki cookie
Reklamowe pliki cookie mogą być wykorzystywane za pośrednictwem naszej strony przez naszych partnerów reklamowych. Służą do budowania profilu Twoich zainteresowań na podstawie informacji o stronach, które przeglądasz, co obejmuje unikalną identyfikację Twojej przeglądarki i urządzenia końcowego. Jeśli nie zezwolisz na te pliki cookie, nadal będziesz widzieć w przeglądarce podstawowe reklamy, które nie są oparte na Twoich zainteresowaniach.
Nasza strona korzysta z usług Google, takich jak Google Analytics i Google Ads. Aby dowiedzieć się więcej o tym, jak Google wykorzystuje dane z naszej strony, zapoznaj się z polityką prywatności i warunkami Google.
Wysyłanie danych związanych z reklamami
Zgadzam się na wysyłanie danych związanych z reklamami do Google.
Reklamy spersonalizowane Google
Zgadzam się na używanie reklam spersonalizowanych. Reklamy te są dostosowywane do konkretnych preferencji, zachowań i cech użytkownika. Google zbiera dane na temat aktywności użytkownika w internecie, takie jak wyszukiwania, przeglądane strony internetowe, kliknięcia i zakupy online, aby lepiej zrozumieć jego zainteresowania i preferencje.