Monitoring magazynu to jedna z ważniejszych rzeczy o których powinien pomyśleć każdy przedsiębiorca, który posiada nawet niewielkie zaplecze na którym magazynuje towary. Na magazynie co prawda zwykle znajduje się niewielka liczba osób, a każda z nich jest znana, więc nie problemów z identyfikacją postaci. Problemem który rozwiązuje monitoring magazynu to obserwacja procesów zachodzących na obiekcie. Codziennie na takim magazynie towar jest przyjmowany, transportowany, pakowany, wydawany itd. nawet prosty monitoring potrafi pomóc rozwiązać sporo spornych spraw odnośnie uszkodzeń czy błędów w wysyłce. Na co trzeba zwrócić uwagę wybierając system CCTV do magazynu?
Pierwszym najbardziej podstawowym parametrem na jaki musimy zwrócić uwagę, a najczęściej i tak na to patrzymy jest sama jakość obrazu. Wiadomo - im lepsza rozdzielczość obrazu tym wyższa rozpoznawalność. Kiedy odległości nie są duże można zaoszczędzić wybierając tańsze produkty, jednak minimum w tym momencie stanowią kamery HD. Z drugiej strony to czego często nie uwzględniamy to sam obiektyw kamery i użyte w kamerze technologie.
Przykładowe zestawy które świetnie się sprawdzą jako monitoring magazynu
Liczba kamer na obiekcie. Dobrej jakości kamery z odpowiednio dobranym obiektywem zapewnią nam dużo informacji, lecz tylko gdy dokładnie będziemy obserwować cały obiekt. Warto obserwować ważne punkty z przynajmniej dwóch kątów (np. alejki miedzy regałami). Wtedy mam pewność, że nic nie umknie ani kamerom ani naszej uwadze. Przeprowadzając rozplanowania urządzeń do monitoringu od razu warto pomyśleć o tym ile docelowo ma się tam znaleźć kamer. Dzięki temu można dobrać odpowiednio duży rejestrator i uniknąć w przyszłości dodatkowych kosztów.
Kolejną rzeczą do rozplanowania na magazynie jest tak zwane “zło konieczne” - przewody. Trzeba tutaj postawić jasną granicę między technologiami wywodzącymi się z analogowej i technologii IP. W przypadku tych drugich nabywamy w niektórych modelach możliwość zasilania PoE - czyli puszczenia jednym przewodem UTP od razu zasilania z sygnałem. W przypadku tych pozostałych zasilanie musi zostać poprowadzone przewodem dwużyłowym np. OMY.
Czas zapisu warto ustalić w okolicach 14 dni - na magazynie może zdarzyć się sytuacja, że trzeba sprawdzić zdarzenie, zachowania nawet do kilkunastu dni wstecz, więc warto tak obliczyć jakość zapisu, liczbę kamer i powierzchnię dysku tak, aby starczyło. Na magazynie raczej nie uświadczymy osób niepowołanych i wystarczyć będzie nawet mała liczba klatek na sekundę z kamery, by dokładnie sprawdzić co się wydarzyło. Co za tym idzie - łatwo uzyskamy wymagany czas zapisu.
Warto zaznaczyć, że sam monitoring magazynu jest tylko jednym z elementów całego systemu, gdzie będzie działać monitoring. W tym przypadku warto rozważyć ze względu na konstrukcję, system monitoringu IP - stosunkowo prosta konstrukcja, łatwa w rozbudowie - jedynie na początku trzeba zaplanować maksymalną liczbę kamer - tak by nawet po jakiś czasie użytkowania nie trzeba było zmieniać urządzenia rejestrującego.
Masz pytania? Chcesz wiedzieć więcej o systemach monitoringu?
Skontaktuj się z nami:
Te pliki cookie są niezbędne do działania strony i nie można ich wyłączyć. Służą na przykład do utrzymania zawartości koszyka użytkownika. Możesz ustawić przeglądarkę tak, aby blokowała te pliki cookie, ale wtedy strona nie będzie działała poprawnie. Te pliki cookie pozwalają na identyfikację np. osób zalogowanych.
Zawsze aktywne
Analityczne pliki cookie
Te pliki cookie pozwalają liczyć wizyty i źródła ruchu. Dzięki tym plikom wiadomo, które strony są bardziej popularne i w jaki sposób poruszają się odwiedzający stronę. Wszystkie informacje gromadzone przez te pliki cookie są anonimowe.
Reklamowe pliki cookie
Reklamowe pliki cookie mogą być wykorzystywane za pośrednictwem naszej strony przez naszych partnerów reklamowych. Służą do budowania profilu Twoich zainteresowań na podstawie informacji o stronach, które przeglądasz, co obejmuje unikalną identyfikację Twojej przeglądarki i urządzenia końcowego. Jeśli nie zezwolisz na te pliki cookie, nadal będziesz widzieć w przeglądarce podstawowe reklamy, które nie są oparte na Twoich zainteresowaniach.
Nasza strona korzysta z usług Google, takich jak Google Analytics i Google Ads. Aby dowiedzieć się więcej o tym, jak Google wykorzystuje dane z naszej strony, zapoznaj się z polityką prywatności i warunkami Google.
Wysyłanie danych związanych z reklamami
Zgadzam się na wysyłanie danych związanych z reklamami do Google.
Reklamy spersonalizowane Google
Zgadzam się na używanie reklam spersonalizowanych. Reklamy te są dostosowywane do konkretnych preferencji, zachowań i cech użytkownika. Google zbiera dane na temat aktywności użytkownika w internecie, takie jak wyszukiwania, przeglądane strony internetowe, kliknięcia i zakupy online, aby lepiej zrozumieć jego zainteresowania i preferencje.