Kiedy mamy do zabezpieczenia większe, często otwarte przestrzenie bardzo często mamy do czynienia z miejscem gdzie parkują samochody i inne pojazdy. W centrach handlowych, na placach i prywatnych parkingach może dojść do stłuczki, a czasem nawet do aktu wandalizmu. Dokładny monitoring parkingu na pewno pomoże przy wyjaśnianiu całego zajścia.
Każdy chyba miał taką sytuacje, albo o takiej słyszał, że podchodząc do samochodu zauważamy wgniecenie, przetarcie lub ślad po ostrym przedmiocie po całej długości samochodu. Oprócz nieprzeniknionej złości mamy też chęć znaleźć sprawcę, jednak bez dowodów nie ma mowy o identyfikacji sprawcy i pociągnięcia go do odpowiedzialności. Nawet prosty monitoring parkingu pomoże nam w udokumentowaniu zajścia. Kiedy planujemy taki montaż warto pamiętać, by kamery obejmowały parking dokładnie jak to możliwe. Dodatkowo zachęcamy do dokładnej obserwacji wjazdów i wejść - wtedy nikt na parking nie wejdzie niepostrzeżony. Może jest to stwierdzenie mało oryginalne, lecz żeby monitoring parking był skuteczny powinniśmy kamerami objąć cały parking zakresem widzenia kamer. W tym miejscu warto poruszyć temat kamer szybkoobrotowych, bardzo często spotykanych na dużych obiektach i skrzyżowaniach. Taka kamera na parkingu może pełnić funkcję dodatkowej kamery pozostawionej do obsługi np. ochrony. Ze względu na to, że taka kamera może mieć ustalone trasy po której ma się poruszać, może się tak stać, że akurat w momencie zajścia będzie miała obiektyw skierowany w inną stronę. Z tego powodu lepiej mieć zamontowane kamery ze stałym polem obserwacji.
Samej specyfikacji technicznej też trzeba poświęcić trochę czasu. Kamery będą działać w różnych, często ciężkich warunkach. Warto zaopatrzyć się kamery w szczelnej obudowie i z wbudowanym promiennikiem podczerwieni. Co do samej jakości obrazu minimum na dzisiejsze standardy to jakość HD. To co wiele osób ignoruje to sam obiektyw w wybranej kamerze, a musi być odpowiednio dobrany do obserwowanego punktu. W większości przypadków dobrze się sprawdzi klasyczne 3,6mm, lecz strategiczne punkty mogą wymagać profesjonalnie wybranych kamer.
Czas zapisu obrazu z parkingu też musi być skrupulatnie zaplanowany. Obraz w najwyższej jakości i płynności zajmuje bardzo dużo miejsca na dysku, a jesteśmy ograniczeni nie tylko pojemnością dysku, lecz także maksymalną liczbą obsługiwanych dysków twardych. Na szczęście zapis w przypadku parkingu nie musi być taki bardzo płynny, a poszczególne kamery można różnicować względem siebie w kwestii liczby klatek na sekundę. Jeżeli mamy tak kamerę ustawioną by odczytywała tablicę rejestracyjną to ona zwyczajnie musi mieć bardzo płynny obraz, natomiast pozostałe - takie ogólne do poglądu - wcale nie wymagają idealnej płynności działania. Podsumowując - jeżeli chcemy zabezpieczyć parking, w pierwszej fazie działania musimy dokładnie rozplanować gdzie i jakie kamery umieścimy. Parking powinien być dokładnie obserwowany, ze szczególnym uwzględnieniem strategicznych punktów.
Masz pytania? Chcesz wiedzieć więcej o systemach monitoringu?
Skontaktuj się z nami:
Te pliki cookie są niezbędne do działania strony i nie można ich wyłączyć. Służą na przykład do utrzymania zawartości koszyka użytkownika. Możesz ustawić przeglądarkę tak, aby blokowała te pliki cookie, ale wtedy strona nie będzie działała poprawnie. Te pliki cookie pozwalają na identyfikację np. osób zalogowanych.
Zawsze aktywne
Analityczne pliki cookie
Te pliki cookie pozwalają liczyć wizyty i źródła ruchu. Dzięki tym plikom wiadomo, które strony są bardziej popularne i w jaki sposób poruszają się odwiedzający stronę. Wszystkie informacje gromadzone przez te pliki cookie są anonimowe.
Reklamowe pliki cookie
Reklamowe pliki cookie mogą być wykorzystywane za pośrednictwem naszej strony przez naszych partnerów reklamowych. Służą do budowania profilu Twoich zainteresowań na podstawie informacji o stronach, które przeglądasz, co obejmuje unikalną identyfikację Twojej przeglądarki i urządzenia końcowego. Jeśli nie zezwolisz na te pliki cookie, nadal będziesz widzieć w przeglądarce podstawowe reklamy, które nie są oparte na Twoich zainteresowaniach.
Nasza strona korzysta z usług Google, takich jak Google Analytics i Google Ads. Aby dowiedzieć się więcej o tym, jak Google wykorzystuje dane z naszej strony, zapoznaj się z polityką prywatności i warunkami Google.
Wysyłanie danych związanych z reklamami
Zgadzam się na wysyłanie danych związanych z reklamami do Google.
Reklamy spersonalizowane Google
Zgadzam się na używanie reklam spersonalizowanych. Reklamy te są dostosowywane do konkretnych preferencji, zachowań i cech użytkownika. Google zbiera dane na temat aktywności użytkownika w internecie, takie jak wyszukiwania, przeglądane strony internetowe, kliknięcia i zakupy online, aby lepiej zrozumieć jego zainteresowania i preferencje.